Algemene voorwaarden
Inleiding
Ten eerste willen we u welkom heten als klant van Warmte in huis. Warmte in huis streeft er na te zorgen voor een warm huis doormiddel van betaalbaar onderhoud. Dat gevoel van warmte moet u terug voelen in de service die wij bieden.
Met deze overeenkomst hebben beide partijen rechten en plichten. In deze algemene voorwaarden vindt de afspraken die gelden op de service en de aankopen die wij aan u bieden. Mocht u vragen hebben dan zijn wij bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 17:00 op 085 – 400 18 88 en/of via het contact formulier op de website.
Artikel 1 – Werkingssfeer
1. Deze algemene voorwaarden (AV) zijn van toepassing op het tussen u (Consument) en Warmte in huis overeengekomen werk met betrekking tot een Installatie, aankoop of de serviceovereenkomst zoals tot stand gekomen via de website van Warmte in huis, alsmede op alle overige rechtsbetrekkingen tussen de Consument en Warmte in huis, waaronder begrepen aanbiedingen, offertes en serviceovereenkomsten van welke aard en/of omvang dan ook.
Artikel 2 – Definities
1. In deze algemene voorwaarden wordt aangeduid met een hoofdletter verstaan onder:
2. Consument: De opdrachtgever, natuurlijke perso(o)n(en) of rechtspersoon, die een overeenkomst tot een Serviceovereenkomst en/of een overeenkomst tot aankoop van een Installatie met Warmte in huis is aangegaan.
3. Warmte in huis:
a. de besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid Warmte in huis ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 83893946, zijnde een onderneming die bedrijfsmatig CV installaties verkoopt, aanlegt, installeert, onderhoudt en/of repareert, en/of
b. de namens Warmte in huis optredende Installateur(s) waarmee door Warmte in huis wordt samengewerkt.
4. CV-Ketel: De Installatie:
5. Installatie: De complete CV-Ketel zoals door de fabrikant geleverd, inclusief een ingebouwde boiler tot een inhoud van maximaal 45 liter; plus:
a. De gasleiding, inclusief de gaskraan tot maximaal 2 meter van de mantel van de CVKetel gemeten.
b. De koud-en warmwateraansluiting, inclusief de inlaatcombinatie tot maximaal 1 meter van de mantel van de CV-Ketel gemeten.
c. De CV – aansluitingen tot aan de eerste koppeling, afsluiter of verdeler tot maximaal 1 meter van de mantel van de CV-Ketel gemeten.
d. De rookgasafvoer, van kunstof, aluminium of roestvrij staal tot maximaal 1 meter gemeten van de mantel van de CV-Ketel of tot aan de dak toevoer of het bouwkundig kanaal.
e. De drukmeter, de vulkraan, het overstort ventiel en het expansievat, mits in dezelfde ruimte geïnstalleerd als de CV-Ketel.
6. Serviceovereenkomst: Een overeenkomst tussen de Consument en Warmte in huis die recht geeft op periodiek onderhoud en/of storingshulp tijdens de contractperiode door Warmte in huis en waarvan het periodieke onderhoud en/of de storingshulp wordt uitgevoerd door monteurs van Warmte in huis welke als enige de verantwoordelijkheid draagt voor de uitvoering hiervan.
7. Onderhoudsbeurt: het door Warmte in huis en of Installateur(s) verrichten van werkzaamheden aan de Installatie die nodig zijn voor de veiligheid en het ongestoord functioneren ervan.
8. Storing: Een gebrek aan (een onderdeel van ) de installatie , als gevolg waarvan adequaat het functioneren ervan onmogelijk is geworden.
9. Arbeidskosten: Kosten die voortvloeien uit verrichte arbeid aan de Installatie
10. Installateur(s): Een onderneming die bedrijfsmatig installaties aanlegt, installeert, onderhoudt en of repareert.
11. Meer en Minderwerk: Door de Consument gewenste toevoegingen aan of verminderingen van het overeengekomen Werk die leiden tot verhoging of verlaging van de overeengekomen prijs.
12. Werk: Het totaal van de kosten tussen de Consument en Warmte in huis overeengekomen werkzaamheden en/of te leveren materialen.
13. Dag: een dag in de kalender.
14. Herroepingsrecht: Het recht om als Consument binnen een bedenktijd af te zien van zijn aankoop/overeenkomst op afstand.
15. Herroepingsformulier: Een formulier die de ondernemer beschikbaar stelt aan de Consument wanneer hij gebruik wilt maken van zijn Herroepingsrecht.
16. Aankoop/overeenkomst op afstand: Een aankoop/overeenkomst die wordt afgesloten wanneer Consument een product of dienst afneemt via een dienst op afstand, bijvoorbeeld via de website
17. Website: Een techniek voor communicatie op afstand dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een Aankoop/overeenkomst zonder dat Consument en Warmte in huis in dezelfde ruimte zijn geweest.
Artikel 3 – Toepasselijkheid
1. De algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod die Warmte in huis aanbied en zoals ook nader gedefinieerd onder de Werkingssfeer van de algemene voorwaarden, waaronder ook begrepen een tot stand gekomen overeenkomst op afstand of bestelling via de Website tussen Consument en Warmte in huis.
2. Voordat de Aankoop/overeenkomst tussen de Consument en Warmte in huis wordt afgerond, wordt de Consument door Warmte in huis voorzien van een exemplaar van deze algemene voorwaarden. Door aanvaarding van een door Warmte in huis gedaan aanbod of offerte, aanvaardt de Consument tevens de toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden. Toepasselijkheid van algemene voorwaarden van de Consument of van derden wordt nadrukkelijk van de hand gewezen.
3. De tekst van deze algemene voorwaarden zal in elk geval langs elektronische weg aan de Consument ter beschikking worden gesteld en/of via de website van Warmte in huis op zodanige wijze dat deze door de Consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Wanneer dit niet mogelijk, zal voordat een overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de Consument langs elektronische weg of op andere wijze gratis zullen worden toegezonden.
Artikel 4 – Het Aanbod
1. Het aanbod van werk wordt door Warmte in huis langs elektronisch weg gedaan, tenzij technische omstandigheden dit niet mogelijk maken.
2. Een aanbod kan een beperkte geldigheidsduur hebben. Dit wordt nadrukkelijk in het aanbod op de Website door Warmte in huis vermeld. Indien hierover niets vermeld staat zal het aanbod een maximale geldigheidsduur kennen van 30 dagen.
3. Warmte in huis is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen. Het aanbod is vrijblijvend. Wordt een vrijblijvend aanbod door de Consument aanvaard, dan heeft Warmte in huis het recht om het aanbod binnen twee werkdagen na ontvangst te herroepen.
4. De prijs voor montage van goederen wordt weergegeven als aanneemsom gebruikelijke situatie of regie.
a. Bij de prijsvorming methode van aanneemsom komen de Consument en Warmte in huis een vast bedrag overeen waartegen het Werk wordt verricht.
b. Bij de prijsvorming methode regie doet Warmte in huis een nauwkeurige opgave van de prijsfactoren (onder andere eenheidsprijzen per uur en materialen). Warmte in huis kan indien de situatie het toelaat een indicatie geven van de verwachten uitvoeringskosten door het noemen van een richtprijs.
5. Warmte in huis probeert het aanbod zo nauwkeurig mogelijk te omschrijven op hun Website. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om tot een goede beoordeling te komen voor de Consument. Vergissingen of fouten in het aanbod op de Website binden Warmte in huis niet.
6. Alle afbeeldingen en specificaties op het aanbod op de Website zijn naar waarheidsgetrouw geplaatst. Warmte in huis kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van het product.
7. Alle afbeeldingen en specificaties in het aanbod op de Website zijn indicaties en kunnen geen aanleiding geven voor schadevergoeding of ontbinding van de Aankoop/overeenkomst.
8. Aanbiedingen en toezeggingen van door Warmte in huis ingeschakelde tussenpersonen, vertegenwoordigers en/of medewerkers zijn slechts verbindend, indien zij door Warmte in huis schriftelijk zijn bevestigd.
9. Het weergeven aanbod op de Website bevat voldoende informatie voor de Consument, dat er duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn bij aanvaarden van het aanbod. Dit betreft in het bijzonder:
a. De prijs inclusief de wettelijke belasting
De wijze van betaling en aflevering
b. De eventuele kosten voor verzending
Artikel 5 – De Aankoop/overeenkomst
1. De Aankoop/overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in artikel 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de Consument van het aanbod en het voldoen van de daarbij gestelde voorwaarden. De aanvaarding geschiedt langs schriftelijke of elektronische weg.
2. Als de Consument het aanbod heeft aanvaard via de elektronisch weg, zal Warmte in huis de Consument op hoogte brengen van het accepteren van het aanbod. Zolang Warmte in huis het aanbod niet accepteert heeft de Consument het recht de Aankoop/overeenkomst te ontbinden. Overeenkomsten komen eerst tot stand op het moment dat (1) Warmte in huis een aanbod of bestelling van de Consument schriftelijk bevestigt; (2) op het moment dat Warmte in huis begint met de uitvoering van de overeenkomst; óf (3) op het moment dat Warmte in huis voor de betreffende overeenkomst aan Consument een factuur zendt. Warmte in huis is slechts gehouden tot uitvoering van enige overeenkomst over te gaan zodra zij een schriftelijke orderbevestiging aan de Consument heeft geleverd.
3. Warmte in huis zal de Aankoop/overeenkomsten die tot stand komen via de elektronische weg beveiligen. Warmte in huis zal zorg dragen dat de elektronische overdracht van data en de gebruikte web omgeving door middel van passende beveiligingsmaatregelen is beschermd.
4. Als de Consument zijn betalingsverplichting voldoet via de elektronische weg, zal Warmte in huis een derde partij gebruiken met de daartoe passende veiligheidsmaatregelen.
5. Indien Warmte in huis door enige onvoorzienbare gebeurtenis niet in staat is de overeenkomst naar behoren uit te voeren of na te komen, zoals in geval van overmacht, staking, technische storingen, lock-out of anderszins, is zij nimmer tot enige schadevergoeding gehouden en wordt door de Consument aanvaard als een geldige reden om de overeenkomst te ontbinden zonder dat zij aanspraak kan doen gelden op enige schadevergoeding.
Artikel 6 – Herroepingsrecht
1. Bij de aankoop van producten op afstand, heeft de Consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de Consument.
2. Tijdens de bedenktijd zal de Consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en het uiterlijk op gebreken te controleren. Het uitgangspunt hierbij is dat de Consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen. Indien de Consument van het herroepingsrecht gebruik wilt 5 maken. Dan zal hij het product met alle geleverde toebehoren en waar redelijkerwijze mogelijk is in de originele staat en verpakking retourneren naar Warmte in huis.
3. Als de Consument gebruik wilt maken van zijn recht op herroeping. Dan dient hij dit binnen 14 dagen naar ontvangst kenbaar te maken aan Warmte in huis. De Consument heeft 14 dagen de tijd om zijn product terug te sturen. De Consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn terug gestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
4. Als de Consument na afloop van de in lid 2 en 3 van Artikel 6, niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht en het product niet terug te hebben gestuurd naar Warmte in huis, is de koop een feit.
Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
1. Als de Consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht. Zal Warmte in huis de gemaakte kosten voor terug zenden vergoeden.
2. Als de Consument betaald heeft voor zijn product en gebruik willen maken van zijn herroepingsrecht. Zal Warmte in huis dit bedrag zo spoedig betalen, uiterlijk binnen 14 dagen naar ontvangst van het product door Warmte in huis.
Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
1. Warmte in huis kan het herroepingsrecht van de Consument uitsluiten van producten zoals beschreven in lid 2, 3, 4 en 5 in Artikel 8.
2. Het herroepingsrecht geldt slechts als Warmte in huis dit duidelijk in het aanbod, of tijdig voor het sluiten van de overeenkomst heeft vermeld.
3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is mogelijk voor producten zoals hier onder beschreven:
a. Die door Warmte in huis speciaal besteld zijn voor de Consument
b. Die door hun aard niet kunnen worden terug gezonden
c. Die snel kunnen bederven of verouderen
d. Waarvan de prijs is gebonden aan schommelingen op de financiële markt waarop Warmte in huis geen invloed heeft.
e. Voor audio/Video opnamen en computersoftware waarvan de Consument de verzegeling heeft verbroken.
4. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slecht mogelijk voor diensten
a. Waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de Consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken
b. Na montage van het geleverde product
c. Betreffende weddenschappen en loterijen
5. Herroepingsrecht vervalt als product duidelijk sporen van gebruik vertonen.
Artikel 9 – De Prijs
1. Warmte in huis zal het in aanbod vermelde prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhogen, behoudens van veranderingen in BTW tarieven.
2. Afwijkingen van het vorige lid kan Warmte in huis producten en of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar Warmte in huis geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Dit zal bij het aanbod worden vermeld.
3. De in het aanbod van producten en diensten genoemde prijzen zijn inclusief BTW
4. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk en zetfouten. Bij druk en zetfouten is Warmte in huis niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.
Artikel 10 – Serviceovereenkomst
1. De Serviceovereenkomst bestaat standaard uit het uitvoeren van een eenmalige onderhoudsbeurt van de CV-Ketel door medewerkers van Warmte in huis. Er worden geen kosten in rekening gebracht voor het voorrijden bij de Consument.
2. Door middel van verschillende modules kan de Serviceovereenkomst worden uitgebreid. De afgesproken Serviceovereenkomst inclusief de geldende modules worden schriftelijk bevestigd door Warmte in huis aan de Consument conform het bestelde in artikel 11. Op deze Serviceovereenkomst zijn deze algemene voorwaarden van toepassing.
Verschillende modules zijn hierbij mogelijk:
Contractvorm: Module 1:
Contractvorm: Het aangaan van de Serviceovereenkomst voor een periode van 1 kalenderjaar of 2 kalenderjaren.
Contractvorm: Module 1:
a. Geen voorrijkosten: Consument betaald geen kosten voor het rijden naar de Consument bij het verhelpen van een storing. Behalve behoudens het bepaalde in artikel 13 van de algemene voorwaarden.
b. Geen Arbeidskosten: Consument betaald geen Arbeidskosten voor het verhelpen van de storing aan de CV-Ketel. Behalve behoudens het bepaalde in artikel 13 van deze algemene voorwaarden.
c. Geen materiaalkosten: Consument betaald geen materiaalkosten voor het vervangen van onderdelen aan de CV-Ketel bij een storing. Om de CV-Ketel weer in werking te krijgen. Per gebeurtenis tot € 250,- incl btw met dezelfde storingsoorzaak en behalve behoudens het bepaalde in artikel 13 van de algemene voorwaarden.
Koolmonoxide melder: Module 3
d. Koolmonoxidemelder controle: De koolmonoxidemelder wordt gecontroleerd en voorzien van nieuwe batterijen bij iedere Onderhoudsbeurt.
Artikel 11 – Voorwaarden en ingangsdatum Serviceovereenkomst
1. De Serviceovereenkomst tussen de Consument en Warmte in huis komt tot stand door bevestiging van de offerte door de Consument. De offerte bevat type Serviceovereenkomst, de modules, de prijs, de wijze van betaling, contractduur en de algemene voorwaarden.
2. De Serviceovereenkomst is een dienst die tegelijkertijd, of los in combinatie met de aanschaf van een nieuwe CV Ketel bij Warmte in huis wordt afgesloten, met dien verstande dat de aanschaf van een nieuwe CV Ketel plaatsvindt door middel van een (koop)overeenkomst tussen de Consument en Warmte in huis en de Serviceovereenkomst tot stand komt tussen de Consument en Warmte in huis waarbij de uitvoering van de Serviceovereenkomst met toestemming van de Consument plaatsvindt door Warmte in huis. De Consument stemt er nadrukkelijk mee in dat Warmte in huis als enige verantwoordelijk (en aanspreekbaar) is voor de juiste uitvoering en nakoming van de Serviceovereenkomst en de Consument zal in voorkomende gevallen uitsluitend Warmte in huis daarop kunnen aanspreken. Warmte in huis wordt hiervan gevrijwaard en draagt uitsluitend zorg voor het eigendom, beheer en de administratie verbonden aan de Serviceovereenkomst(en).
3. Bij het aangaan van dit Serviceovereenkomst, zal de Installatie eerst door Warmte in huis uitgebreid worden gecontroleerd. Wij noemen dit de startbeurt. Dit ter controle van de staat waarin het toestel zich bevindt. Indien er gebreken worden geconstateerd, ontvangt u van Warmte in huis tekst en uitleg over de gebreken. Deze gebreken dienen voor rekening en risico van de Consument te worden hersteld, voordat Warmte in huis de Serviceovereenkomst definitief zal accepteren. Mocht de Consument gebreken niet willen verhelpen dan wordt er eenmalig 60 euro in rekening gebracht en de Serviceovereenkomst ontbonden ofwel komt deze niet tot stand.
4. De Serviceovereenkomst komt pas tot stand na goedkeuring van het toestel door Warmte in huis.
5. Consument heeft 14 dagen na ontvangst bevestiging van de Serviceovereenkomst de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden. Tenzij de storingsopvolging of startbeurt reeds heeft plaats gevonden.
Artikel 12 – Onderhoudsbeurt en storingen door Warmte in huis
1. 12 maanden na de startbeurt, vindt de volgende Onderhoudsbeurt plaats. Daarna zullen de Onderhoudsbeurten plaatsvinden met een cycli van tenminste eens per 12 maanden. Consument zal voor verstrijken cycli een schrijven via email of schriftelijk krijgen om zijn Onderhoudsbeurt in te plannen, via de planner op de website.
2. Storingen kunnen 24 uur per dag, 7 dagen per week worden gemeld op het algemene storingsnummer 085-4001888.
3. Storingen worden zo spoedig mogelijk opgevolgd door Warmte in huis, uiterlijk binnen 24 uur na aanmelding, tenzij het spoedeisende karakter ontbreekt. Warmte in huis verhelpt storingen met een niet spoedeisend karakter in overleg met de Consument.
Artikel 13 – Storingen die niet onder het Serviceovereenkomst vallen
1. De volgende storingen vallen niet onder de reikwijdte van het Serviceovereenkomst en worden volledig, d.w.z inclusief Arbeidskosten, materiaal en voorrijkosten apart bij de Consument in rekening gebracht door Warmte in huis. De Consument stemt hiermee in.
a. Storingen als gevolg van het niet kunnen uitvoeren van onderhoud door toedoen van Consument; storingen die zijn ontstaan doordat er geen of een onjuiste elektrische spanning of doordat er geen gas of gasvoordruk aanwezig is op het toestel, in overeenstemming met de voorwaarden van de fabrikant.
b. Storingen aan de Installatie die zijn veroorzaakt door blikseminslag, bevriezing, bevuiling van de binnenleiding, leidinglekkage of storingen in het gas- of elektriciteitsnet of anderen oorzaken van buitenaf.
c. Storingen door onzorgvuldige bediening, het in de onjuiste stand staan van schakelaars of door onjuiste instellingen.
d. Storingen door verstopping, door kalkafzetting en diffusie.
e. Storingen in vervuilde rookgaskanalen en in rookgaskanalen die in bouwkundige constructies zijn weggewerkt.
f. Storingen door te veel/onvoldoende water of te veel lucht in de installatie.
g. Storingen aan het programma van de kamerthermostaat en/of temperatuurregelingen. Herprogrammering van de kamerthermostaat valt niet onder een Serviceovereenkomst.
h. Storingen als gevolg van wijzingen aan de Installatie die de goede werking van het Toestel nadelig kunnen beïnvloeden en/of de installatie onbereikbaar maken en niet door Warmte in huis zijn aangebracht. Indien gewenst kunnen deze werkzaamheden tegen vooraf geoffreerde kosten door Warmte in huis worden uitgevoerd.
i. Het tussentijds bijvullen/ontluchten valt niet onder het Serviceovereenkomst.
j. Werkzaamheden aan onderdelen die zich bevinden buiten de mantel van het toestel.
Artikel 14 – Looptijd en beëindiging Serviceovereenkomst
1. De Serviceovereenkomst heeft een minimale looptijd van 2 jaar. Met de Consument kan een langere looptijd worden afgesproken voor de duur van onbepaalde tijd. De Serviceovereenkomst wordt vervolgens na afloop van deze looptijd voor onbepaalde tijd verlengd. De Consument heeft na afloop van de looptijd van 2 jaar, het recht de Serviceovereenkomst – mits met inachtneming van een opzegtermijn van minimaal 30 dagen – schriftelijk op te zeggen.
2. Bereikt een CV-Ketel de leeftijd van 12 jaar, dan wordt de Serviceovereenkomst automatisch beëindigd, hetgeen door Warmte in huis zal plaatsvinden via de elektronisch weg of schriftelijk.
3. Indien de Serviceovereenkomst vóór afloop van de minimale looptijd van 2 jaar door de Consument schriftelijk wordt opgezegd en de Consument betaalt per maand, dan zullen de resterende termijnen van de initiële periode van de minimale looptijd direct in rekening worden gebracht en erkent de Consument de verschuldigdheid daarvan en zal deze op eerste verzoek alsnog volledig voldoen aan Warmte in huis. Bij vooruitbetaling kan er geen aanspraak worden gedaan op enige vorm van restitutie of verrekening van welke omvang dan ook.
4. De schriftelijke opzegging door de Consument is alleen rechtsgeldig indien deze bij Warmte in huis via het opzeggingsformulier heeft plaatsgevonden welke op de website van Warmte in huis is te vinden en Warmte in huis de ontvangst daarvan schriftelijk aan de Consument heeft bevestigd.
5. Warmte in huis en Consument hebben te allen tijde de bevoegdheid met een opzegtermijn van een maand het Serviceovereenkomst tussentijds te ontbinden indien er sprake is van wanprestatie van Warmte in huis dan wel van de Consument.
Artikel 15 – Leveren en uitvoeren
1. Warmte in huis zal de aankoop verzenden naar het adres die de Consument heeft kenbaar gemaakt.
2. Warmte in huis zal geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed of uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren. Opgegeven of overeengekomen leveringstermijnen zijn nimmer als fatale termijn te beschouwen. In geval van niet-tijdige levering is Warmte in huis eerst in verzuim na schriftelijke ingebrekestelling door de Consument, waarbij een nadere en redelijke termijn voor levering wordt gesteld die tenminste gelijk is aan 30 dagen, terwijl Consument onverminderd tot afname is verplicht.
3. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling maar gedeeltelijk kan worden uitgevoerd binnen 30 dagen conform het gestelde in lid 2 heeft de Consument het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De Consument heeft in deze geen recht op een schadevergoeding.
4. Alle levertijden zijn indicatief, er kunnen geen rechten worden ontleend aan de levertijden op de Website. Overschrijding van een overeengekomen leveringsdatum/-tijdstip geeft de Consument geen recht tot het vorderen van schadevergoeding in welke vorm dan ook, tot niet aanvaarding of tot geheel ontbinding van de overeenkomst dan wel tot het geheel of gedeeltelijk opschorten van de nakoming van enige verplichting van de Consument uit de overeenkomst jegens Warmte in huis.
5. Warmte in huis zal het Werk goed, deugdelijk en naar de bepalingen van de overeenkomst uitvoeren. De werkzaamheden worden verricht binnen de normale werkdagen (maandag t/m vrijdag van 8:00 – 17:00). Tenzij anders overeengekomen.
6. Warmte in huis neemt bij de uitvoering van het Werk de daarop van toepassing zijnde wettelijke voorschriften in acht, zoals deze van kracht zijn of zullen zijn ten tijde van het uitvoering van het Werk. Een verhoging van de prijs als gevolg van wijzigingen van de voorschriften mag aan de Consument worden doorberekend, indien Warmte in huis aantoont dat zij op het moment van het sluiten van de overeenkomst niet van de wijzing op de hoogte kon zijn.
7. Warmte in huis zal de Consument in redelijkheid wijzen op het eerste gezicht kenbare en voor het werk relevante:
a. Onjuistheden in de opgedragen werkzaamheden
b. Onjuistheden in de door de Consument verlangde constructies en werkwijze
c. Kenbare gebreken van de (on)roerende zaak waar aan het Werk wordt verricht
d. Gebreken in of ongeschiktheid van materialen en hulpmiddelen die door de Consument ter beschikking worden gesteld
e. Onjuistheden in de door de Consument verstrekte gegevens. Al het voorgaande voor zover deze zich voor of tijdens de uitvoering van het werk aan Warmte in huis openbaren.
Artikel 16 – Verplichtingen van de Consument
1. De Consument stelt Warmte in huis in de gelegenheid het Werk te verrichten.
2. Op de dag van afspraak is de Consument verplicht er voor te zorgen dat Warmte in huis of hun Installateur(s) toegang krijgen tot de locatie waar de CV-Ketel zich bevindt.
3. Mocht Consument niet thuis zijn of de toegang tot de CV-Ketel is ARBO technisch onmogelijk, dan zullen hier kosten van 60 euro in rekening worden gebracht per gebeurtenis.
4. De Consument zorgt ervoor dat Warmte in huis tijdig kan beschikken over de door de Consument voor het Werk te verschaffen gegevens. Warmte in huis geeft hiervoor desgewenst aanwijzingen aan de Consument.
5. De Consument verschaft de hem ter beschikking staande aansluitmogelijkheden ten behoeve van de voor het Werk benodigde energie. De benodigde elektriciteit, gas en water zijn voor rekening van de Consument.
6. De Consument dient ervoor te zorgen dat door derden uit te voeren werkzaamheden en/of leveringen, die niet tot het Werk van Warmte in huis behoren. Zodanig en zo tijdig worden verricht dat de uitvoering van het Werk daarvan geen vertraging ondervindt. Indien niettemin vertraging in de zin van dit onstaat, dient de Consument Warmte in huis hiervan tijdig in kennis te stellen.
7. Indien de aanvang van het Werk wordt vertraagd door omstandigheden als bedoeld in het vorige lid, of door omstandigheden waarvoor de Consument verantwoordelijk is, dient de Consument de daarmee voor Warmte in huis verband houdende schade te vergoeden indien deze de Consument kan worden toegerekend.
8. De Consument draagt het risico voor schade veroorzaakt door:
a. Onjuistheden in de opgedragen werkzaamheden
b. Onjuistheden in de door de Consument verlangde constructies en werkwijzen
c. Gebreken aan de (on)roerende zaak waarvan het Werk wordt verricht
d. Gebreken in materialen of hulpmiddelen die door de Consument ter beschikking zijn gesteld
9. In geval van een tekortkoming van Warmte in huis bij de uitvoering van de Overeenkomst wijst de klant Warmte in huis daar schriftelijk op. Duidelijk omschreven wat de tekortkomingen zijn en een redelijke termijn om deze tekortkomingen te herstellen.
10. De Consument dient er voor te zorgen dat Warmte in huis haar werkzaamheden op adequate wijze kan uitvoeren. Hieronder wordt in elk geval tot de verantwoordelijkheid van de Consument gerekend, maar niet beperkt tot:
a. De gasleidingen en be- en ontluchtingsopeningen moeten voldoen aan de landelijke norm NEN 1078 en NEN 2757 ventilatievoorzieningen moeten voldoen aan de 11 landelijke norm NEN 1087 en de installatie dient aangesloten te zijn overeenkomstig de voorwaarden NEN 1010.
b. bereikbaarheid van de gehele installatie moet goed en arbotechnisch verantwoord zijn, een en ander ter beoordeling van Warmte in huis.
c. De radiatoren en leidingen van de Consument mogen geen achterstallig onderhoud hebben en dienen in een goede staat van onderhoud te verkeren en goed te functioneren. Een en ander ter beoordeling van Warmte in huis.
Artikel 17 – Vertraging bij aanvang of voortzetting van het Werk
1. Indien Warmte in huis haar verplichtingen ter zake van de aanvang of de voortzetting van het Werk niet nakomt, kan de Consument Warmte in huis schriftelijk sommeren zo spoedig mogelijk met de uitvoering aan te vangen het Werk voort te zetten. De Consument wijst er daarbij op dat hij de Overeenkomst zonder rechtelijke tussenkomst als ontbonden zal beschouwen indien Warmte in huis 14 dagen na ontvangst van de bief in gebreke blijft. De Consument is in dat geval bevoegd het Werk door een derde te doen uitvoeren of voortzetten.
2. De Consument heeft, indien hij van de in het vorige lid bedoelde mogelijkheid gebruik maakt, recht op schadevergoeding, waaronder begrepen de eventuele in redelijkheid gemaakte extra kosten om het Werk door anderen te laten uitvoeren of voltooien. De Consument mag dit verrekenen met het geen hij nog aan Warmte in huis verschuldigd is.
3. Mocht verzuim na ingebrekestelling intreden, dan zal Warmte in huis in overleg treden met de Consument over nakoming c.q. ontbinding van de overeenkomst. Consument kan slechts aanspraak maken op vergoeding van schade, indien zulks schriftelijk van te voren is overeengekomen. Eventuele door Warmte in huis te vergoeden schade zal nimmer groter zijn dan dat gedeelte van het factuurbedrag, dat betrekking heeft op de niet, niet-tijdig, nietjuist of niet-volledig geleverde Installatie.
Artikel 18 – Meer en minderwerk
1. De Consument heeft het recht Meer- en Minderwerk op te dragen mits het saldo van de daaruit voortvloeiende verrekeningen niet meer bedraagt dan 15% van de aanneemsom c.q. de richtprijs.
2. In het geval van de door de Consument opgedragen Meerwerk kan Warmte in huis alleen aanspraak maken op een verhoging van de prijs, indien hij de Consument tijdig heeft gewezen op de daaruit voortvloeiende prijsverhoging, tenzij de Consument dit reeds zelf had moeten begrijpen.
3. Meer- of Minderwerk voor een totaalbedrag hoger dan € 300.00 wordt, behoudens in spoedeisende omstandigheden, vooraf schriftelijk dan wel via de elektronische weg overeengekomen.
4. Het ontbreken van een document laat de aanspraken van Warmte in huis respectievelijk de Consument op verrekening van Meerwerk respectievelijk Minderwerk onverlet. In dat geval rust het bewijs van de opdracht op degene die de aanspraak maakt.
Artikel 19 – Onvoorziene omstandigheden tijdens Werk
1. Wanneer zich onvoorziene omstandigheden voordoen, doet Warmte in huis hiervan zo spoedig mogelijk een mededeling aan de Consument.
2. Indien Warmte in huis de Consument niet kan bereiken, dient zij het Werk te onderbreken, behalve indien de onvoorziene omstandigheid onmiddellijk handelen vereist.
3. Eventuele extra kosten die Warmte in huis moet maken in verband met een onvoorziene omstandigheid die onmiddellijk handelen vereist en die redelijk zijn ter beperking van de schade, zullen door de Consument worden vergoed.
4. Indien de onvoorziene complicatie niet onmiddellijk handelen vereist, dan zullen partijen gezamenlijk de verdere uitvoering van het Werk bepalen.
Artikel 20 – Overmacht en Privacy
1. Wordt de uitvoering van het Werk door één der partijen onmogelijk door een oorzaak die hem niet kan worden toegerekend, dan is deze gerechtigd de uitvoering van het Werk te (doen) beëindigen tegen vergoeding aan de andere partij van de reeds feitelijk gemaakte kosten.
2. De Consument verleent toestemming aan Warmte in huis om de persoonlijke gegevens zoals aangegeven bij een bestelling, order of de overeenkomst te vermelden op documenten van Warmte in huis en op te nemen in de bestanden van Warmte in huis. Deze gegevens zijn uitsluitend bestemd voor intern gebruik, facturatie, klantenbeheer, promotieacties, marktstudies en informatieverstrekking van diverse aard. Op schriftelijk verzoek van de Consument heeft deze het recht op inzage en indien gewenst aanpassing van de opgenomen gegevens.
Artikel 21 – Oplevering van het Werk
1. Het Werk is opgeleverd wanneer Warmte in huis aan de Consument heeft medegedeeld dat het voltooid is en deze het Werk heeft aanvaard.
2. Het Werk wordt als opgeleverd beschouwd:
a. Hetzij wanneer uiterlijk 8 dagen zijn verstreken nadat de Consument van Warmte in huis de mededeling heeft ontvangen van het Werk is voltooid en de Consument heeft nagelaten het Werk binnen die termijn te aanvaarden.
b. Hetzij wanneer de Consument de Installatie (opnieuw) in gebruik neemt, met dien verstande het dat door in gebruik neming van een gedeelte van het Werk dat gedeelte als opgeleverd wordt beschouwd, tenzij het aan in gebruik neming verbonden gevolg (oplevering) niet gerechtvaardigd is.
Artikel 22 – Eindafrekening
1. Binnen 8 dagen na de oplevering dient Warmte in huis bij de Consument de eindafrekening in.
2. De Eindafrekening bevat een duidelijke omschrijving van de oorspronkelijke opdracht en het eventueel opgedragen/benodigd Meer- en Minderwerk.
3. Betaling van de eindafrekening (minus de gedane aanbetaling) vindt per automatische incasso plaats. Of per overboeking op de dag van oplevering/werkzaamheden. Of na oplevering per Pin, IDEAL of contant.
Artikel 23 – Betaling
1. De Consument heeft de plicht om onjuistheden/wijzigen in de betaalgegevens aan Warmte in huis door te geven.
2. Indien de Consument niet tijdig betaalt en/of automatisch incasso niet mogelijk blijkt, wordt hij – zonder verdere ingebrekestelling – geacht in verzuim te verkeren. Niettemin zendt Warmte in huis eenmalig een betalingsherinnering. Waarin zij de Consument op zijn verzuim wijst en hem alsnog de gelegenheid geeft het saldo op zijn rekening aan te vullen, zodat automatische incasso binnen 14 dagen na ontvangst van deze betalingsherinnering mogelijk is. Over de betaling die niet tijdig is verricht, kan Warmte in huis, rente in rekening brengen vanaf de in de betalingsherinnering genoemde uiterste betalingsdatum tot de dag van ontvangst van het verschuldigde. Deze rente is gelijk aan de wettelijke rente ingevolge artikel 6:119 van het Burgerlijk Wetboek.
3. Warmte in huis is na verloop van de in lid 3 bedoelde termijn van 14 dagen bevoegd zonder nadere ingebrekestelling tot invordering van het aan hem verschuldigde bedrag over te gaan. In dat geval zijn de daaraan verbonden redelijke buitengerechtelijke kosten voor rekening van de Consument, doch met een minimum van de bedrag als genoemd in lid 4 van dit artikel.
4. In het geval de Consument een particulier respectievelijk natuurlijke persoon is die niet optreedt in de uitoefening van een beroep of bedrijf heeft Warmte in huis het recht om alle buitengerechtelijke (incasso) kosten, die Warmte in huis maakt als gevolg van de niet-nakoming door Consument van diens betalingsverplichtingen, ten laste te brengen van de Consument en Warmte in huis zal alsdan de volgende kosten conform de onderstaande staffel volgens de in Nederland geldende wetgeving ten aanzien van incassokosten doorberekenen, eventueel te verhogen met BTW:
a. over vorderingen tot € 2.500,– bedraagt de vergoeding voor buitengerechtelijke kosten maximaal 15% van de hoofdsom, met een minimum van € 40,–;
b. voor vorderingen over de volgende € 2.500,– (tot € 5.000,–) bedraagt de vergoeding voor buitengerechtelijke kosten maximaal 10% van de hoofdsom;
c. voor vorderingen over de volgende € 5.000,– (tot € 10.000,–) bedraagt de vergoeding voor buitengerechtelijke kosten maximaal 5% van de hoofdsom;
d. voor vorderingen over de volgende € 190.000,– (tot € 200.000,–) bedraagt de vergoeding voor buitengerechtelijke kosten maximaal 1% van de hoofdsom;
e. voor vorderingen over het meerdere (boven de € 200.000,–) bedraagt de vergoeding 0,50% van de hoofdsom, met een maximum van € 6.775,–.
5. De aan Warmte in huis op basis van het Serviceovereenkomst verschuldigde bedragen worden, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen, vooruit gefactureerd (per 12 maanden) of per maand vooraf automatisch geïncasseerd van de bank/girorekening van de Consument. Betalingen van loon- en materiaalkosten (daar waar van toepassing) worden door Warmte in huis na voorafgaande machtiging door de Consument ook automatisch afgeschreven van de bank/girorekening van de Consument. Of worden direct voldaan per contact of pin.
6. Warmte in huis blijft de eigenaar van nog verwerkte materialen en/of de Installatie, totdat de Consument volledig aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.Warmte in huis behoudt zich het eigendom voor van de Installatie totdat integraal aan haar voldaan zullen zijn:
a. de door Consument verschuldigde prestaties voor alle door Warmte in huis geleverde of te leveren Installatie(s); en
b. alle vorderingen van Warmte in huis op Consument wegens het tekortschieten van Consument in de nakoming van zijn verplichtingen.
7. Indien het eigendomsvoorbehoud wordt ingeroepen, heeft Consument geen recht op vergoeding van de bewaringskosten, noch kan zij zich ter zake op een retentierecht beroepen. Alle kosten die ingevolge dit eigendomsvoorbehoud gepaard kunnen gaan, komen ten laste van de Consument.
8. Indien Consument in verzuim is ten aanzien van haar betalingsverplichtingen, of indien Warmte in huis naar haar oordeel goede grond heeft te vrezen dat Consument haar verplichtingen niet na zal komen, is Warmte in huis gerechtigd de zaken die haar toebehoren terug te (doen) halen van de plaats waar zij zich bevinden. Consument verleent Warmte in huis reeds nu voor alsdan onherroepelijk machtiging om daartoe de bij of voor Consument in gebruik zijnde ruimten te (doen) betreden. In geval Consument het bepaalde in dit artikellid niet op eerste verzoek nakomt, verbeurt Consument aan Warmte in huis een direct opeisbare boete gelijk aan 10% van het nog door Consument aan Warmte in huis verschuldigde bedrag per dag.
9. Indien er goede grond bestaat te vrezen dat Consument haar verplichtingen niet stipt zal nakomen, zijn alle vorderingen van Warmte in huis op Consument terstond opeisbaar en is Consument verplicht op eerste verzoek van Warmte in huis terstond genoegzame en in de door Warmte in huis gewenste vorm zekerheid te stellen en deze zo nodig aan te vullen voor de nakoming van al zijn verplichtingen. Zolang Consument daar niet aan heeft voldaan, is Warmte in huis gerechtigd nakoming van haar verplichtingen op te schorten.
10. Consument kan uitsluitend schriftelijk bezwaar maken tegen een factuur binnen 8 dagen na factuurdatum. Na afloop van die termijn wordt Consument geacht ingestemd te hebben met de betreffende factuur. Reeds betaalde facturen vormen nimmer onderwerp van bezwaar en worden geacht door de Consument onherroepelijk te zijn aanvaard.
11. Betalingen door of vanwege de Consument strekken achtereenvolgens ter voldoening van de door Consument verschuldigde buitengerechtelijke incassokosten, de gerechtelijke kosten, de verschuldigde renten en daarna in volgorde van ouderdom van de openstaande hoofdsom men, ongeacht andersluidende aanwijzing van Consument.
Artikel 24 – Garantie
1. Warmte in huis garandeert voor een termijn van 12 maanden na oplevering dat eventuele gebreken in het Werk kosteloos worden verholpen. Het hiervoor bepaalde laat de wettelijke rechten van de Consument onverlet. Warmte in huis geeft geen andere of verdergaande garantie op Installaties dan de garantie van haar toeleveranciers en/of producenten voor de betreffende Installatie.
2. De garantietermijnen zoals genoemd in lid 1 gelden tenzij Warmte in huis en de Consument een langere termijn zijn overeengekomen.
3. Wordt door een toeleverancier en/of producent in het algemeen geen garantie op een Installatie verstrekt, dan garandeert Warmte in huis dat de betreffende Installatie de eigenschappen bezit die men daarvan mag verwachten gedurende een termijn na aankoop, die redelijk is voor een dergelijk producten. In geval de Installatie binnen deze garantietermijn gebrekkig blijkt te zijn, zal Consument het aan Warmte in huis retourneren. Warmte in huis draagt zorg voor reparatie dan wel vervanging van de gebrekkige Installatie. Tot meer dan dat is Warmte in huis niet gehouden. In geen geval is Warmte in huis gehouden tot betaling van enige schadevergoeding wegens de mogelijke gebrekkigheid van de Installatie gedurende de garantietermijn.
4. Het uitvoeren van reparatie- en/of wijzigingswerkzaamheden aan een Installatie zonder de schriftelijke toestemming van Warmte in huis doet iedere garantie vervallen. Hetzelfde geldt als een Installatie niet volgens voorschrift worden behandeld en/of gereinigd.
5. Zijn geleverde zaken gebrekkig en alle hiervoor genoemde procedurevoorschriften in acht genomen, dan zal Warmte in huis de gebrekkige zaak hetzij (doen) herstellen, hetzij vervangen door een niet gebrekkig product, hetzij het met de klacht overeenkomende bedrag aan Consument crediteren, zulks geheel ter vrije keuze van Warmte in huis.
6. Consument dient bij aflevering van de Installatie te onderzoeken of de zaken aan de overeenkomst beantwoorden (juiste product, afwezigheid van beschadigingen, etc.). Indien de zaken niet aan de overeenkomst beantwoorden, kan Consument daarop geen beroep meer doen indien hij Warmte in huis daarvan bij zichtbare gebreken niet binnen 2 werkdagen na levering, en bij onzichtbare gebreken binnen 5 werkdagen na ontdekking althans uiterlijk binnen 7 kalenderdagen na levering, schriftelijk en gemotiveerd kennis heeft gegeven, behoudens de garantieregeling zoals beschreven in dit artikel. Voorts vervalt Consument recht van reclame, indien hij onvoldoende medewerking verleent aan Warmte in huis ’ onderzoek naar de gegrondheid van de ingediende klacht. Consument zal Warmte in huis in de gelegenheid stellen om de zaken te bezichtigen.
7. Wijziging van technische inzichten in de branche en/of van overheidsvoorschriften komt voor risico van Afnemer. Geringe of technisch niet te vermijden afwijkingen in kwaliteit, hoeveelheid, afmetingen, kleur, maat, etc. vormen geen grond voor reclame. Hetzelfde geldt voor kleurverschillen als gevolg van lichtinval en/of weersinvloeden.
8. De garantie vervalt indien:
a. Gebreken aan de Installatie niet zo spoedig mogelijk nadat ze ontdekt werden of redelijkerwijs ontdekt hadden kunnen worden, schriftelijk aan Warmte in huis worden gemeld.
b. Gebreken zijn veroorzaakt door een fout, onoordeelkundig gebruik of verzuim van de Consument die de opdracht heeft gegeven op zijn rechtsopvolger, dan wel door van buiten komende oorzaken.
c. Gedurende de garantietermijn zonder schriftelijke toestemming van Warmte in huis aan een derde opdracht is verstrekt van welke aard dan ook om aan de Installatie voorzieningen te treffen, dan wel wanneer door de Consument zelf zodanige voorzieningen zijn getroffen. Dit lijdt uitzondering indien het vervallen van de garantie niet gerechtvaardigd is.
d. Gedurende de garantieperiode geen of door andere dan Warmte in huis periodiek onderhoud wordt verricht aan apparatuur die onderhoud behoeft.
e. De Consument niet aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan, tenzij hij gebruik maakt van het recht de betaling op te schorten overeenkomstig Artikel 21, met dien verstande dat de garantie niet vervalt in het geval de Consument geen enkel verwijt kan worden gemaakt van het niet tijdig betalen.
Artikel 25 – Schade
1. In geval van gebrekkigheid van geleverde Installaties, is de aansprakelijkheid van Warmte in huis beperkt tot nakoming van de Garantie als opgenomen onder artikel 24 van deze algemene voorwaarden. De aansprakelijkheid van Warmte in huis is voorts beperkt tot ten hoogste het bedrag dat Consument aan Warmte in huis is verschuldigd is uit hoofde van de verrichte werkzaamheden, althans is het bedrag waarvoor Warmte in huis aansprakelijk is niet hoger dan het bedrag waarvoor Warmte in huis een aansprakelijkheidsverzekering heeft afgesloten.
2. In alle overige gevallen is de aansprakelijkheid van Warmte in huis beperkt tot vergoeding van schade die aan opzet of grove schuld van haar of haar medewerkers is te wijten. Voor overige schade, in welke vorm of van welke soort ook, is Warmte in huis niet aansprakelijk.
3. In geval van een tekortkoming door Warmte in huis, in de nakoming van haar verplichtingen onder het Serviceovereenkomst die te wijten is aan opzet of grove schuld aan de zijde van de Warmte in huis, is Warmte in huis aansprakelijk voor directe personen- of zaakschade die hiervan het onmiddellijk gevolg is tot een bedrag van maximaal € 450.000,= per gebeurtenis, echter met inachtneming van het gestelde in lid 9 van dit artikel.
4. De Consument zal in geval van een tekortkoming door Warmte in huis uitsluitend Warmte in huis als uitvoerende contractspartij kunnen aanspreken, doch nimmer Warmte in huis, welke laatste uitsluitend het eigendom en beheer van de Serviceovereenkomst verzorgt ten behoeve van de Consument maar waarvan de uitvoering van alle daaraan verbonden of voortvloeiende storingshulp, service- of onderhoudswerkzaamheden met instemming van de Consument volledig zal plaatsvinden door Warmte in huis. De Consument ziet er nadrukkelijk van af om Warmte in huis aansprakelijk te stellen en zal zich in voorkomende gevallen wenden tot Warmte in huis (behoudens voor zover er voor Warmte in huis een wettelijke verplichting tot schadevergoeding zou bestaan en sprake zou zijn van opzet of bewuste roekeloosheid bij Warmte in huis).
5. Warmte in huis is evenwel nimmer gehouden tot vergoeding van gevolgschade, bedrijfsschade, winst-of inkomensderving daaronder begrepen.
6. Warmte in huis is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van bevriezing, blikseminslag, vervuiling van de binnenleiding, leidinglekkage of storingen in het gas- of elektriciteitsnet of indien er sprake is van overmacht en/of bedieningsfouten.
7. Indien aan de Installatie of de daaraan verbonden, rookgasafvoeren, muurdoorvoeren of ventilatievoorzieningen na plaatsing van de CV-Ketel werkzaamheden zijn uitgevoerd of voorzieningen zijn getroffen door de Consument of door derden al dan niet in opdracht van de Consument, is Warmte in huis niet gehouden tot vergoeding van schade die hiervan een gevolg is.
8. Vergoeding van schade bij gebreken en of nalatigheid kunnen nooit meer bedragen dan de totale aanneemsom.
9. In geen geval is Warmte in huis gehouden tot vergoeding van een hoger bedrag dan zij zelf ter zake van de schade waarvoor zij aansprakelijk wordt gehouden op haar verzekeraars kan verhalen, te vermeerderen met haar eigen risico onder die verzekering. Indien verzekeraars niet tot uitkering overgaan of de schade niet door een verzekering wordt gedekt, is de aansprakelijkheid van Warmte in huis beperkt tot schade tot een maximum van de nettofactuurwaarde van de desbetreffende levering.
10. De aansprakelijkheid voor de installatie van de door Warmte in huis geleverde producten, gaat nooit verder dan de aansprakelijkheid voor installatiewerkzaamheden, zoals die in de algemene voorwaarden van de door Warmte in huis ingeschakelde Installateur(s) is opgenomen. Indien de assuradeur van de door de Warmte in huis ingeschakelde Installateur(s), om welke reden dan ook, niet tot uitkering overgaat, zal de aansprakelijkheid van Warmte in huis te allen tijde woren beperkt ten hoogste de aanneemsom voor de betreffende werkzaamheden door de Installateur(s). Warmte in huis is slechts aansprakelijk voor directe schade die ontstaat ten gevolge van een defect product of directe schade die ontstaat als gevolg van de installatie van dit product.
11. Conform het hierover gestelde in lid 4 van dit artikel is Warmte in huis uitgesloten van iedere aansprakelijkheid en ziet de Consument af mogelijke aanspraken of rechten dienaangaande.
Artikel 26 – Wijzigingen van de algemene voorwaarden en Serviceovereenkomst
1. Warmte in huis kan de Algemene Voorwaarden, het Serviceovereenkomst en (de hoogte van) het tarief wijzigen.
2. Indien en voor zover op grond van redelijkheid en billijkheid of het onredelijk bezwarend karakter op enige bepaling in deze algemene voorwaarden geen beroep kan worden gedaan, dan komt aan die bepaling qua inhoud en strekking een zoveel mogelijke overeenkomstige betekenis toe, zodat daarop wel een beroep kan worden gedaan.
3. De nietigheid of anderszins onafdwingbaar zijn van enige bepaling van deze algemene voorwaarden tast de geldigheid van de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden niet aan.
4. Indien Warmte in huis op enig moment niet de strikte naleving van één van deze algemene voorwaarden verlangt, brengt dit niet mee dat Warmte in huis afstand doet van het recht op enig moment strikte naleving te eisen.
5. Als een wijziging objectief in het nadeel van de Consument is, dan heeft de Consument het recht om het Serviceovereenkomst kosteloos op te zeggen met ingang van de wijzigingsdatum. Deze opzegging vindt schriftelijk plaats en kan uiterlijk tot de wijzigingsdatum worden gedaan:
a. De volgende wijzigingen gelden niet als een wijziging zoals bedoeld in dit artikel
b. Verhoging van een tarief conform artikel 09
c. Technische wijzigingen in het Serviceovereenkomst die door Warmte in huis op aanwijzing van de overheid zijn aangebracht
d. Een wijziging op verzoek van de Consument
Artikel 27 – Slotbepalingen
1. Deze algemene voorwaarden treden in werking op 1-1-2020
2. In geval van tegenstrijdigheid tussen het in het aanbod dan wel de Serviceovereenkomst en het in de Algemene Voorwaarden bepaalde, prevaleert het in het aanbod dan wel de Serviceovereenkomst bepaalde.
3. In alle gevallen waarin deze voorwaarden niet voorzien zal Warmte in huis met inachtneming van de bedoeling van Partijen en de redelijkheid en billijkheid de geconstateerde leemte invullen.
4. Indien een of meerdere bepalingen van deze voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken te zijn dan zal/zullen deze worden vervangen door een bepaling die zoveel als rechtens is toegestaan overeenkomt met de strekking van de nietige/vernietigbare bepaling.
5. Warmte in huis is bevoegd wijzigingen in deze algemene voorwaarden aan te brengen. Deze wijzigingen treden in werking op het aangekondigde tijdstip van in werking treden Warmte in huis zal de gewijzigde algemene voorwaarden tijdig aan de Consument toezenden. Indien geen tijdstip van in werking treden is medegedeeld, treedt een wijziging jegens de Consument in werking zodra hem de wijziging door Warmte in huis is medegedeeld. De laatste en actuele versie van de algemene voorwaarden zal Warmte in huis op haar website vermelden.
6. Op alle rechtsbetrekkingen verband houdende met of voortvloeiende uit deze AV is Nederlands recht van toepassing.
Einde voorwaarden Warmte in huis